مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 دی 1398 ساعت 11:082020-01-19اجتماعي

خودکشی در سکوت


مدیران ارشد کرمانشاه روز یکشنبه (29 دی ماه) در نشست کارگروه اجتماعی که در استانداری برگزار شد، بر این موضوع تاکید کردند و خواهان افزایش برنامه های آموزشی در این زمینه شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، پدیده خودکشی یکی از آسیب های اجتماعی جدی امروز به اعتقاد این کارشناسان نیازمند بررسی دلایل زیست شناختی، ژنتیکی، روانشناختی، اجتماعی، فرهنگی و محیطی است تا بتوان با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی، جامعه و خانواده ها از این معضل روزافزون جامعه آگاهی داد.

کارشناسان و روان شناسان تاکید دارند که خودکشی یک مساله پیچیده است و دلایل متعددی مانند زیست شناختی، ژنتیک، روانشناختی، اجتماعی، فرهنگی و محیطی دارد و لازم است عوامل و سرنخ های آن به خوبی به اطلاع مردم و خانواده ها برسد تا بتوان از این معضل پیشگیری کرد.

بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، خودکشی پانزدهمین علت مرگ در جهان به شمار می آید و 14 درصد از کل مرگ و میرهای جهان را تشکیل می دهد.

بر پایه همین گزارش در سال 2016 میانگین جهانی خودکشی 10.

6 و در ایران 4.

1 در هر صد هزار نفر بوده است اما این آمار در سال 2018 روند افزایشی داشته است.

بر اساس گزارش ارایه شده از سوی سازمان پزشکی قانونی بیشترین میزان خودکشی از سال های 87 تا 96 در استان های تهران، کرمانشاه، فارس و خوزستان و کمترین میزان مربوط به خراسان جنوبی،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خودکشی در سکوت

خودکشی در سکوت