مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 دی 1398 ساعت 10:502020-01-19سياسي

بخش های باقیمانده از کف سازی های تاریخی چهارباغ کشف شد


سرپرست هیأت باستان شناسی خیابان تاریخی چهارباغ اصفهان از مشخص شدن بخش های باقی مانده از کف سازی تاریخی آجرفرش و سنگفرش دوره های صفوی و قاجار در این خیابان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محسن جاوری عضو هیأت علمی گروه باستان شناسی دانشگاه کاشان گفت: پس از آغاز کف سازی در بخش شمالی خیابان تاریخی چهارباغ و تأیید لزوم انجام کاوش باستان شناسی برای مستندسازی داده های باستان شناختی احتمالی کف تاریخی این خیابان پیش از مدفون شدن زیر لایه کف سازی در حال اجرا، پیشنهاد انجام یک کاوش باستان شناسی به پژوهشکده باستان شناسی ارائه شد باصدور مجوز پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری این برنامه با تشکیل یک هیأت شش نفره آغاز شد.

وی با بیان اینکه اعتبار این برنامه باستان شناسی از طرف سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان تأمین شده، گفت: در این برنامه 5 کارگاه برای انجام کاوش انتخاب شد که پس از یک ماه به نتایج جالبی از وضعیت کف تاریخی چهارباغ رسید.

طی 60 سال گذشته (دهه 1350 تا زمان حاضر) با عبور دادن تأسیسات شهری اعم از شاه لوله آب، چندین غلاف کابل برق، مخابرات، فیبر نوری، خاکبرداری های عمقی با عرض نسبتاً زیاد، جدول کشی لبه خیابان و زیر سازی های مربوطه با سنگ و بتن مکرراً این کف تاریخی مورد تخریب قرار گرفته و حتی بخشهایی از شواهد و مستندات تاریخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بخش های باقیمانده از کف سازی های تاریخی چهارباغ کشف شد

بخش های باقیمانده از کف سازی های تاریخی چهارباغ کشف شد