مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 دی 1398 ساعت 10:302020-01-19سياسي

مدیریت خاک، مدیریت سلامت است


عضو شورای مرکزی خانه کشاورز استان زنجان گفت: مدیریت خاک، مدیریت سلامت جامعه است؛ چراکه آلودگی های خاک، اعم از نفتی، رادیواکتیو، استفاده بیش از حد از کودهای شیمیایی، - ایسنا/زنجان عضو شورای مرکزی خانه کشاورز استان زنجان گفت: مدیریت خاک، مدیریت سلامت جامعه است؛ چراکه آلودگی های خاک، اعم از نفتی، رادیواکتیو، استفاده بیش از حد از کودهای شیمیایی، مستقیما وارد زنجیره غذایی انسان می شوند.

نازخند صبحی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: گیاه، در خاک رشد می کند و انسان ها از شیر و گوشت دامی مصرف کرده و غذای موردنیاز خود را از خاک دریافت می کنند؛ از این جهت آلودگی های موجود در خاک وارد زنجیره غذایی خواهد شد و مطمئنا مشکلات زیادی را برای انسان ها از جمله بیماری های گوناگون ایجاد می کند.

وی، با اشاره به اینکه بی شک خاک، بزرگترین سرمایه در هر کشور است و در تنش های آبی و ذخیره سازی آب نقش مهم و حیاتی دارد، خاطرنشان کرد: مدیریت خاک در مزارع متفاوت است؛ از این رو شناسایی نوع خاک در مدیریت خاک، نقش اساسی دارد.

لازم به ذکر است که ایران در زمینه فرسایش خاک در دنیا رتبه نخست را دارد؛ به ویژه در بلایای طبیعی مثل سیل، میلیاردها تن خاک را از دست می دهیم؛ در حالی که خاک از دست رفته را طی 3 تا 4 میلیون سال به دست خواهیم آورد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیریت خاک، مدیریت سلامت است

مدیریت خاک، مدیریت سلامت است