مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 دی 1398 ساعت 10:102020-01-19فرهنگي

کف سازی صفوی ها در چهارباغ رو آمد + تصویر


سرپرست هیات باستان شناسی خیابان تاریخی چهارباغ اصفهان از مشخص شدن بخش های باقی مانده از کف سازی های تاریخی آجر فرش و سنگفرش دوره های صفوی و قاجار در این خیابان و در روند کاوش ها خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری به نقل از محسن جاوری - باستان شناس - توضیح داد: پس از آغاز کف سازی در بخش شمالی خیابان تاریخی چهارباغ و تایید لزوم انجام کاوش باستان شناسی به منظور مستندسازی داده های باستان شناختی احتمالی کف تاریخی این خیابان قبل از مدفون شدن زیر لایه کف سازی در حال اجرا، پیشنهاد انجام یک کاوش باستان شناسی به پژوهشکده باستان شناسی ارایه شد که باصدور مجوز پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، این برنامه ی کاوش با تشکیل یک هیات شش نفره آغاز شد.

این عضو هیات علمی گروه باستان شناسی دانشگاه کاشان با بیان اینکه اعتبار این مطالعه ی باستان شناسی توسط سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان تامین شده، اضافه کرد: در این برنامه پنج کارگاه برای انجام کاوش انتخاب شده اند که پس از یک ماه به نتایج جالبی از وضعیت کف تاریخی چهارباغ رسیده ایم.

آسیب به کف سازی های صفوی و قاجار در چهارباغ در چند دهه گذشته او با توضیح این که در 60 سال گذشته (دهه1350 تا زمان حاضر) با عبور دادن تاسیسات شهری مانند شاه لوله آب، چندین غلاف کابل برق، مخابرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کف سازی صفوی ها در چهارباغ رو آمد + تصویر

کف سازی صفوی ها در چهارباغ رو آمد + تصویر