مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 دی 1398 ساعت 08:302020-01-19پزشكي

آغاز پویش ملی سرطان در دانشکده علوم پزشکی آبادان


معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان از آغاز پویش ملی سرطان در محدوده فعالیت این دانشکده از یکم بهمن ماه خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، آرش یلالی پیش از ظهر امروز در در جلسه آغاز این پویش ملی اظهار کرد: در حال حاضر از هر 10 مرگ ومیر در کشور، هفت مرگ مربوط به بیماری های غیر واگیر است که از این تعداد پنج مرگ مرتبط با بیماری های قلبی و عروقی است.

وی اضافه کرد: بعد از بیماری های قلبی و عروقی، سرطان ها مهم ترین عامل مرگ ومیر هستند ولی علم ثابت کرده است که 40 درصد سرطان ها قابل پیشگیری بوده و متأثر از سبک زندگی ما هستند.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان به برگزاری همه ساله پویش ملی سرطان اشاره کرد و افزود: در این پویش از 2 جنبه برای حساس سازی و همراه سازی مردم استفاده می شود که در جنبه نخست موضوع پیشگیری از ابتلاء به سرطان مطرح است و در مقوله دوم نیز موضوع تشخیص به موقع این بیماری مطرح است.

وی با بیان اینکه سرطان سینه شایع ترین سرطان در کشور است، اضافه کرد: خود مراقبتی و شناسایی به موقع نقشی کلیدی را در درمان این سرطان دارد و با چند اقدام ساده می توان از ابتلاء به آن جلوگیری کرد.

یلالی ادامه داد: در پویش ملی سرطان به دنبال آن هستیم که در این نگرش که سرطان مساوی با مرگ است تجدیدنظر ایجاد کنیم، با وجود پیشرفت های علمی، تشخیص به م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز پویش ملی سرطان در دانشکده علوم پزشکی آبادان

آغاز پویش ملی سرطان در دانشکده علوم پزشکی آبادان