مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 دی 1398 ساعت 06:102020-01-19پزشكي

تغییر الگوی غذایی مردم به مصرف بی رویه فست فودها


یک کارشناس تغذیه می گوید تغییر الگوی غذایی مردم به مصرف بی رویه فست فودها، نوشابه های گازدار، غذاهای چرب و سرخ شده، مصرف زیاد مواد قندی و شیرین و نداشتن تحرک بدنی کافی موجب بروز اضافه وزن و افزایش چاقی شده است.

- ایسنا/بوشهر یک کارشناس تغذیه می گوید تغییر الگوی غذایی مردم به مصرف بی رویه فست فودها، نوشابه های گازدار، غذاهای چرب و سرخ شده، مصرف زیاد مواد قندی و شیرین و نداشتن تحرک بدنی کافی موجب بروز اضافه وزن و افزایش چاقی شده است.

حمیرا دهقانی در جشنواره صبحانه سالم به مناسبت بسیج ملی تغذیه گفت: یکی از عوامل مؤثر در پیشگیری و کنترل بیماری های غیر واگیر، تغذیه سالم است و انتخاب صحیح الگوی غذایی و خود مراقبتی بر وضعیت سلامتی افراد مؤثر است.

وی افزود: در حال حاضر در کشور ما، مصرف قند، نمک و چربی که از مهم ترین عوامل خطر بیماری های غیر واگیر است، بیشتر از مقدار توصیه شده است و از سوی دیگر مصرف کم سبزی، میوه، شیر و لبنیات از مشکلات الگوی غذایی مردم کشور به شمار می رود.

کارشناس مسئول واحد تغذیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان اظهار کرد: تغییر الگوی غذایی مردم به صورت مصرف بی رویه فست فودها، نوشابه های گازدار، غذاهای چرب و سرخ شده، مصرف زیاد مواد قندی و شیرین و نداشتن تحرک بدنی کافی از عوامل مؤثر بروز اضافه وزن و چاقی در کشو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییر الگوی غذایی مردم به مصرف بی رویه فست فودها

تغییر الگوی غذایی مردم به مصرف بی رویه فست فودها