مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 دی 1398 ساعت 02:202020-01-18فناوري

سیلیکون ولی در خدمت دولت امنیتی آمریکا


غول های رسانه ای که دسترسی ما به اطلاعات را در کنترل خود دارند، از موتورهای جستجویی چون گوگل گرفته تا شبکه های اجتماعی چون فیس بوک، خود را به معبرهایی برای ورود به جهان تبدیل کرده اند و خود را در ارائه این نقش بی طرف نشان می دهند.

- گروه غرب از نگاه غرب خبرگزاری فارس: مارک زاکربرگ رییس فیس بوک به خاطر شام خوردن با چهره های راست افراطی و نفوذ آنها بر اطلاعات دریافتی ما  زیر ذره بین رسانه ها قرار گرفته است.

با این حال فیس بوک تنها موسسه سیلیکون ولی نیست که در کسوت غیرحزبی، واقعیاتی را که شما در آگهی ها، پست ها و جستجوهای خود می بینید هدایت می کند: گوگل، توییتر، مایکروسافت و بقیه نیز با دولت امنیتی آمریکا و میلیاردرهایی که حامی آن هستند ارتباط بسیار تنگاتنگی دارند.

مطالعه تعیین کننده سال 1922 والتر لیپمن به نام افکار عمومی با فصلی به نام جهان خارج از تصاویری که ما در ذهن داریم شروع می شود  که در آن  رسانه ها را به عنوان یک دهانه بطری شبیه می کند که اطلاعات مربوط به جهان فراتر از ادراک و حواس ما، باید از آن عبور کند.

گذشته از این مسئله که کدام داستان ها از این دهانه بطری عبور می کنند، این مسئله را که کدام اطلاعات درباره یک رخداد در بوته آزمایش لطف قرار می گیرد و قالب یک مقاله، بولتن خبری یا مطلب عرضه می شود، سوگیرهای نویسنده و سردب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیلیکون ولی در خدمت دولت امنیتی آمریکا

سیلیکون ولی در خدمت دولت امنیتی آمریکا