مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 دی 1398 ساعت 14:302020-01-18اقتصادي

شهرستان مهاباد پیشرو در جمع آوری زکات در آذربایجانغربی


شهرستان مهاباد در جمع آوری زکات همچنان در آذربایجانغربی پیشتاز است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد؛ مدیر کل کمیته امداد امام خمینی آذربایجانغربی گفت: شهرستان مهاباد با جمع آوری 67 میلیارد و 110 میلیون زکات رتبه نخست را در استان به خود اختصاص داده و همچنان پیشتاز است.

عزیز سهندی افزود: امسال 384 میلیارد و 658 میلیون ریال زکات در سطح استان جمع آوری شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 18 درصد افزایش داشته است.

سهندی، با اشاره به اینکه آذربایجانغربی رتبه دوم جمع آوری زکات را در کشور کسب کرده است، تصریح کرد: میزان زکات جمع آوری شده در ارومیه در سالجاری 35 میلیارد و 631 میلیون ریال بوده است.

وی، مهمترین وظیفه مبلغین و عاملین زکات را تبلیغ ،فرهنگسازی و نهادینه سازی فرهنگ پرداخت زکات در جامعه اسلامی دانست و افزود: در استان یکهزار و 155 مورد شورای زکات وجود دارد که تعداد 800 مورد از آنها فعال و مابقی غیر فعال هستند.

مدیر کل کمیته امداد آذربایجانغربی، عمده فعالیت شورای زکات روستایی را برنامه ریزی و ساماندهی امور مربوط به فرهنگ سازی، تبلیغ ، همکاری با مسئولان اجرایی زکات استان در جمع آوری و جذب زکات اعلام کرد: سهندی اضافه کرد: از کل زکات جمع آوری شده در سالجاری 91 درصد در امور فقرا و نیازمندان و بقیه نیز در امور طرحهای عمرانی و عا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهرستان مهاباد پیشرو در جمع آوری زکات در آذربایجانغربی

شهرستان مهاباد پیشرو در جمع آوری زکات در آذربایجانغربی