مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 دی 1398 ساعت 11:262020-01-18سياسي

سه کانون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان کرمانشاه شناسایی شد


شاهرخ یارویسی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا، اظهارداشت: هفته گذشته فروشنده ای دوره گرد چند قطعه مرغ بومی آلوده به ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را به فردی در شهرستان صحنه می فروشد که این موضوع باعث آلوده شدن مرغ های این شخص و تلفات طیور می شود.

وی افزود: پس از آن نیز 2 کانون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در شهرستان کنگاور شناسایی و پس از انجام اقدامات مراقبتی آن ها نیز معدوم شدند.

به گفته معاون سلامت اداره کل دامپزشکی کرمانشاه در مجموع این سه کانون یک هزار و 53 قطعه انواع پرندگان اهلی شامل، مرغ، اردک و بوقلمون معدوم شده اند.

یاروسی عنوان کرد: پیگیری های قضایی برای شناسایی فروشنده دوره گرد و منشا اصلی بیماری با کمک دستگاه قضایی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه هم اکنون در استان هیچ مشکلی از باب کنترل بیماری نداریم، گفت: تاکنون موردی جدیدی از مشاهده آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان مشاهده نشده است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی کرمانشاه افزود: پس از نابودی این کانون هشدارهای مراقبتی لازم به تمام واحدهای پرورش پرندگان داده شد و ادارات دامپزشکی استان نیز به منظور مقابله با بیماری در آماده باش قرار گرفتند.

در استان کرمانشاه چهار میلیون و 650 واحد دامی و بیش از یک هزار و 333 واحد دامپروری صنعتی شامل 700 واحد مرغداری گوشتی صنع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سه کانون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان کرمانشاه شناسایی شد

سه کانون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان کرمانشاه شناسایی شد