مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 دی 1398 ساعت 11:162020-01-18پزشكي

آزمایش بیش از 21 هزار دام در قزوین برای مقابله با سل و بروسلوز


رییس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین گفت: امسال 12 هزار و 893 راس گاو و گوساله برای تشخیص بیماری سل و هشت هزار و 569 راس برای تشخیص بیماری بروسلوز مورد معاینه و آزمایش قرار گرفته است.

دکتر مهدی جلوخانی با بیان اینکه شهرستان قزوین از جمله مناطق مهم در زمینه تولید فرآورده های دامی در سطح کشور است و تراکم زیاد دام در منطقه و نقل و انتقال غیرقانونی دام کنترل و پیشگیری از بروز بیماری های مشترک در این منطقه را دشوارتر می سازد، گفت: بر این اساس این اداره در طول سال اقدام به انجام تست های سل و بروسلوز طبق برنامه زمانی تدوین شده در سطح دامداری های صنعتی این شهرستان می کند.

وی در خصوص روش های پیشگیری سل و بروسلوز نیز گفت: سل و بروسلوز از مهمترین بیماری های عفونی و مشترک بین انسان و دام هستند که با رعایت ضوابط بهداشتی و قرنطینه ای از قبیل واکسیناسیون، شناسایی کانون های آلوده و حذف دام های مبتلا، رعایت اصول امنیت زیستی، پاکسازی و ضدعفونی محیط و محدود کردن تردد دام های پرخطر و کنترل جوندگان می توان با این بیماری ها مبارزه کرد.

براساس اخرین آمار، با احتساب واحدهای دامی صنعتی و سنتی، دارای 983 هزار راس گاو، 700 هزار راس گوسفند و 140 هزار راس بز است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آزمایش بیش از 21 هزار دام در قزوین برای مقابله با سل و بروسلوز

آزمایش بیش از 21 هزار دام در قزوین برای مقابله با سل و بروسلوز