مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 دی 1398 ساعت 10:302020-01-18اجتماعي

تجهیز پیست اسکی اندبیل خلخال


در کنار پیست اسکی آلوارس سرعین، تجهیز پیست اسکی اندبیل خلخال استان اردبیل را به قطب ورزش اسکی کشور نبدیل می کند.

- استان اردبیل در ارتفاع 1350 متری از سطح دریا قرار گرفته است و به عنوان یک منطقه سردسیر و کوهستانی، شرایط اقلیمی و جغرافیایی مناسبی برای توسعه ورزش های زمستانی دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما ، تفرجگاه اندبیل که از آن به عنوان گنج ناشناخته در قلب خلخال یاد می شود، یکی از مستعدترین مناطق استان اردبیل برای ایجاد زیرساخت های ورزشهای زمستانی است.

این تفرجگاه در هفت کیلومتری خلخال قرار دارد و با توجه به نزدیکی به مرکز شهرستان و راه دسترسی مناسب، شیب ایده آل و بارش برف در طول فصل زمستان بزرگترین ظرفیت جنوب استان برای استقرار امکانات ورزش های زمستانی نظیر تله سیژ و .

است.

برگزاری بازیهای زمستانی در تفرجگاه اندبیل از مدتها پیش مورد توجه مسئولان و علاقه مندان قرار گرفته است و از چند سال گذشته جشنواره ورزشهای زمستانی در این منطقه برگزار می شود.

با این حال پیست اسکی اندبیل هنوز به امکانات حرفه ای و زیربنایی مورد نیاز برای برگزاری حرفه ای ورزشهای زمستانی تجهیز نشده است.

در همین راستا احداث تله سیژ در این پیست و فراهم کردن دیگر امکانات مورد نیاز، یکی از آرزوهای دیرینه مردم این منطقه بود که به نظر می رسد با تلاش مسئولان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجهیز پیست اسکی اندبیل خلخال

تجهیز پیست اسکی اندبیل خلخال