مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 دی 1398 ساعت 07:452020-01-17اقتصادي

خسارت بیش از 6 هزار میلیارد ریالی سیل به کشاورزی سیستان و بلوچستان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از چابهار، صبح امروز اکبری معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، مدیرکل دفتر محصولات علوفه ای و جالیزی معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی از باغات میوه های گرمسیری، مزارع محصولات جالیزی و علوفه ای خسارت دیده از سیل در منطقه زرآباد شهرستان شهرستان کنارک بازدید کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، از خسارت بیش از 6 هزار میلیارد ریالی سیل به بخش کشاورزی این استان خبر داد و گفت: بر اثر بارش باران چند روز گذشته خسارات زیادی به بخش کشاورزی وارد شده است.

غلام حیدر زورقی اظهار کرد: بارندگی شدید اخیر در استان باعث طغیان رودخانه های محلی و وقوع سیلاب شد و حجم بالای خسارت به مزارع، باغات، قنوات، جاده های دسترسی به مزارع، تاسیسات آب وخاکی، دام و دامپروری، انهار سنتی و کانال های آبیاری، بندهای آبخیزداری و استخرهای پرورش ماهی و تاسیسات شیلاتی را در پی داشته است.

وی عمده خسارت به بخش کشاورزی را در شهرستان های چابهار، کنارک، نیکشهر، قصرقند، دلگان، مهرستان، سرباز، بمپور، فنوج، سیب و سوران و خاش اعلام کرد که براساس برآورد اولیه؛ میزان خسارت به بخش کشاورزی 613 میلیارد تومان تعیین شده است.

زورقی افزود: سیلاب با ورود به باغات میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری، مزارع میوه های خارج از فصل که زمان برداشت محصول ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خسارت بیش از 6 هزار میلیارد ریالی سیل به کشاورزی سیستان و بلوچستان

خسارت بیش از 6 هزار میلیارد ریالی سیل به کشاورزی سیستان و بلوچستان