مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 دی 1398 ساعت 07:202020-01-16بين الملل

ترامپ E3 را برای فعال کردن مکانسیم ماشه تحت فشار گذاشت


یک رسانه آمریکایی می گوید ترامپ شرکای اروپایی برجام را با تهدید به افزایش تعرفه بر خودروهایشان به فعال کردن مکانیسم ماشه علیه ایران وادار کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، واشنگتن پست به نقل از برخی منابع اروپایی اعلام کرد دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا، کشورهای اروپایی طرف برجام را تهدید کرده چنانچه رسماً ایران را به نقض توافق هسته ای 2015 متهم نکنند، تعرفه ای 25 درصدی بر خودروهای اروپایی صادرشده به آمریکا، وضع خواهد کرد.

این در حالی است که ترامپ پیشتر نیز از افزایش تعرفه گمرکی بر صنایع خودروسازی اروپا به عنوان حربه ای برای نایل شدن به اهداف تجاری استفاده می کرد.

تهدید ترامپ در حالی رسانه ای شد که 2 روز پیش، انگلیس، فرانسه و آلمان مکانیسم ماشه که سازوکاری برای رفع اختلافات برجام است را فعال کرده اند و توجیه شان نیز کاهش تعدهات ایران در قبال توافق هسته ای است.

این در حالی است که کاهش تعهدات برجامی ایران محصول خروج یکجانبه آمریکا از این توافق و بدعهدی های مکرر اروپا در عمل به وعده های خود است.

فعال شدن مکانیسم ماشه که در صورت عدم تفاهم طرفین به حل اختلافات از طریق مذاکره در سطوح کارشناسی و وزرای خارجه، موضوع را به شورای امنیت ارجاع می دهد، از سوی طرفین غیراروپایی برجام شامل روسیه و چین، امری بی مورد تلقی شد تا آنجا که وزارت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترامپ E3 را برای فعال کردن مکانسیم ماشه تحت فشار گذاشت

ترامپ E3 را برای فعال کردن مکانسیم ماشه تحت فشار گذاشت