مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 دی 1398 ساعت 06:302020-01-16اقتصادي

تولید 25 هزار تن انواع خشکبار در کردستان


امسال 25 هزار تن انواع خشکبار در استان کردستان تولید شد .

- مرکز کردستان، مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با اشاره به تولید 337 هزار تن محصولات باغی در استان کردستان گفت: 25 هزار تن از این میزان توسط کشاورزان به انواع خشکبار و میوه خشک تبدیل شد .

زاهد حاجی میرزایی عمده محصولات خشکباری در استان را مربوط به محصول گردو، بادام، کشمش و مویز دانست و گفت: کشاورزان استان همزمان با برداشت میوه از سطح باغات با خشک کردن مقداری از محصول ضمن ایجاد یک ذخیره زمستانی ارزش افزوده قابل توجهی هم برای خود مهیا می کنند .

وی از پرداخت تسهیلات و صدور مجوز های لازم برای ایجاد واحد هایی در خصوص محصولات خشکباری خبر داد وگفت به زودی تعدادی از این واحد ها در استان کردستان مشغول به کار خواهند شد .

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان همچنین با اشاره به کیفیت مطلوب و مناسب خشکبار استان کردستان گفت: استان های جنوبی کشور و تهران مشتری های پر و پا قرص 70 درصد از خشکبار کردستانند .

نبود صنایع تبدیلی در این استان باز هم زحمت کشاورزان این دیار را بر باد می دهد و سود آن به جیب دلالان می رودبه همین منظورجهاد کشاورزی استان کردستان از سرمایه گذارانی که قصد فعالیت در این عرصه را داشته باشند حمایت می کند و تسهیلات ویژه پرداخت خواهد ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید 25 هزار تن انواع خشکبار در کردستان

تولید 25 هزار تن انواع خشکبار در کردستان