مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 دی 1398 ساعت 14:002020-01-15پزشكي

انجام تست های استعداد ژنتیک در مشهد مورد تایید وزارت بهداشت نیست


مدیر گروه ژنتیک پزشکی و پزشکی مولکولی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرد: انجام تست های استعداد ژنتیک در مشهد مورد تایید وزارت بهداشت نیست - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما ، مرکز خراسان رضوی، دکتر مجید مجرد اظهار کرد: تست های استعداد ژنتیک ورزشی تحصیلی و تغذیه و بهداشت به لحاظ علمی هنوز به بلوغ نرسیده و در مرحله تحقیقات قرار دارد؛ لذا این تست ها مورد تایید وزارت بهداشت نیست.

او ادامه داد: موضوع جدیدی که در دنیا و بعد کشورمان و در حال حاضر در مشهد به راه افتاده، بحث تست های استعداد ژنتیک است که علاقمندان زیادی را به خود جلب کرده اما نکته قابل توجه این است که قبل از اینکه تست های استعداد ژنتیک به جامعه تعمیم داده شود، باید بومی سازی شود و این مطالعات هنوز در مرحله ابتدایی است و به مرحله بلوغ نرسیده است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: تحقیقات در خصوص این تست ها در جمعیت ایرانی انجام نشده و تفسیر نتایج آن تفسیر مطمئنی نخواهد بود.

مدیر گروه ژنتیک پزشکی و پزشکی مولکولی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه شاهدی مبنی بر اینکه تست های استعداد ژنتیک تایید شده باشند، وجود ندارد، اظهار کرد: تست های که در حال حاضر توسط یک شرکت دانش بنیان در حال انجام است بر پایه ژنتیک مولکولی زیست شناسی است و این در حالی است که این نوع تشخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجام تست های استعداد ژنتیک در مشهد مورد تایید وزارت بهداشت نیست

انجام تست های استعداد ژنتیک در مشهد مورد تایید وزارت بهداشت نیست