مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 دی 1398 ساعت 06:302020-01-15سياسي

لزوم تمرکز تصمیم گیری ها و حذف شوراهای عالی


دبیر کمیسیون اجتماعی هیئت دولت گفت: در حال حاضر امکان تکثر در تصمیم گیری ها در دولت وجود ندارد و برای پاسخگویی بیشتر، باید تصمیم گیری ها متمرکز شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علی محمد فلاح زاده امروز در سومین کنفرانس حکمرانی و سیاستگذاری عمومی در نشست تخصصی با عنوان بازطراحی ساختار کلان دولت ، با اشاره به لزوم بازطراحی ساختار دولت بر اساس توانایی ها و ظرفیت ها اظهار کرد: من معتقد به تمرکزگرایی در اداره امور هستم و با تکثرگرایی و شوراهای مختلف و متعدد مخالفم.

بسیاری از شوراهای عالی مانند شورای پول و اعتبار، شورای عالی شهرسازی و معماری، شورای اقتصاد و دیگر شوراهای عالی، خلاف قانون اساسی است و سیاستگذار باید هیئت دولت باشد.

وی افزود: این شوراها دولت را دور می زنند و حتی برخی وزرا چون می دانند برخی پیشنهادات در دولت تصویب نمی شود، آن را به شوراهای موازی مانند شورای پول و اعتبار یا شورای اقتصاد می برند.

دبیر کمیسیون اجتماعی هیئت دولت ادامه داد: به طور مثال، ما در این کمیسیون پیشنهاد اضافه شدن فعالیت بانکی به صندوق حمایت از معلولین را رد کردیم اما وزیر مربوطه آن را به شورای پول و اعتبار برد و مجوز این کار را از این شورا گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم تمرکز تصمیم گیری ها و حذف شوراهای عالی

لزوم تمرکز تصمیم گیری ها و حذف شوراهای عالی