مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 دی 1398 ساعت 13:402020-01-12پزشكي

25 هزار بیمار در انتظار پیوند عضو هستند


مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان، میزان بیماران نیازمند به عضو پیوندی را بیش از 25 هزار نفر اعلام کرد و گفت: روزانه هفت تا 10 ایرانی به دلیل نرسیدن عضو پیوندی فوت می‎کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گرگان، کتایون نجفی‎زاده عصر امروز در دومین دوره آموزشی تخصصی مدیریتی فراهم‎آوری اعضای پیوندی استان گلستان اظهار کرد: اهدای عضو در کشور پیشرفت داشته و از سال گذشته تاکنون اهدای عضو با شیب افزایشی همراه بوده است.

وی با بیان اینکه سالانه 16 هزار نفر بر اثر تصادف فوت می‎کنند، بیان کرد: از بین مرگ‎ومیر ناشی از تصادفات 5 تا 8 هزار نفر مرگ مغزی در سال وجود دارد که از این میزان بین 2 هزار  و 500 تا 4 هزار بیمار مرگ مغزی قابلیت اهدا دارند اما متأسفانه کمتر از یک هزار نفر اهدای عضو می‎کنند.

* روزانه هفت تا 10 ایرانی به دلیل نرسیدن عضو پیوندی فوت می‎کنند/ به طور میانگین 3 هزار بیمار مرگ مغزی قابل اهدا وجود دارد که اعضای پیوندی 2 هزار نفر دیگر اسیر خاک شد مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان، میزان بیماران نیازمند به عضو پیوندی را بیش از 25 هزار نفر اعلام کرد و یادآور شد: روزانه هفت تا 10 ایرانی به دلیل نرسیدن عضو پیوندی فوت می‎کنند.

نجفی‎زاده متذکر شد: به طور میانگین 3 هزار بیمار مرگ مغزی قابل اهدا وجود دارد که کمتر از یک هزار نفر به اهدا رسید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

25 هزار بیمار در انتظار پیوند عضو هستند

25 هزار بیمار در انتظار پیوند عضو هستند