مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 دی 1398 ساعت 12:502020-01-02اقتصادي

تجلیل از 11 صادرکننده ملی و استانی


معاون وزیر صنعت معدن و تجارت دربوشهر گفت: صادرات کالا در نه ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن افزایش و از نظر ارزش کاهش یافته است.

- مرکز بوشهر، زاد بوم در مراسم گرامیداشت روز ملی صادرات اظهار داشت: قیمت گذاری در گمرکات، خرید برخی کالاها به قیمت پایین تر از صادرکنندگان توسط وارد کنندگان خارجی، تحریم ،حمل و نقل و روابط بانکی از علل افزایش وزن و کاهش ارزش کالاهای صادراتی است .

وی گفت: صادرکنندگان کشور ما دنیا را شگفت زده کرده اند و در مدت نه ماه اول سال 98 ،31 و نه دهم میلیارد دلار صادرات انجام شده و 31 و هشت دهم میلیارد دلار هم واردات داشتیم یعنی نزدیک به 64 میلیارد دلار حجم تجارت جمهوری اسلامی ایران در این شرایط سخت بوده است.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت افزود: محصولات پتروشیمی ،میعانات گازی ،اقلام صنعتی وکشاورزی عمده صادرات کشور ما را تشکیل می دهند و مقصد هدف کشورهای چین، امارات متحده عربی، عراق، ترکیه و افغانستان است .

زادبوم افزود: برای صادرات محصولات غیر نفتی نیز برداشتن موانع از سر راه صادرکنندگان ؛ تعیین بازارهای هدف به ویژه بازارهای هدفی که در شرایط تحریم هست از جمله اهداف ماست به همین دلیل تمرکز خود را با 15 کشور همسایه ای که بیشترین بیشترین مراقبت مراودات تجاری داریم گذاشته ایم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجلیل از 11 صادرکننده ملی و استانی

تجلیل از 11 صادرکننده ملی و استانی