مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 آذر 1398 ساعت 21:152019-12-18سياسي

حمایت از حقوق سپرده گذاران ؛ با اصلاح نظام بانکی و تاسیس صندوق ضمانت سپرده ها


رییس کمیسیون بانکداری مجلس شورای اسلامی گفت: نظام اقتصادی عمدتاً بانک محور است.

- حمایت از حقوق سپرده گذاران ؛ با اصلاح نظام بانکی و تاسیس صندوق ضمانت سپرده ها رییس کمیسیون بانکداری مجلس شورای اسلامی گفت: نظام اقتصادی عمدتاً بانک محور است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، محمد حسین حسین زاده بحرینی در استودیو گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما افزود: در نظام بانکداری کشور سپرده گذاران و تسهیلات بگیران و سهامداران را می توان بخشی از ذی نفعان بانک ها معرفی کرد.

او ادامه داد: اگر طرح اصلاح نظام بانکداری به قانون تبدیل شود در این قانون یکی از مصوبات قبلی مجلس مبنی بر تاسیس صندوق ضمانت سپرده ها بصورت قانونی تثبیت می گردد و پس از تصویب و تاسیس این صندوق اگر برای بانکی مشکلی پیش آمد صندوق ضمانت سپرده ها، از حقوق سپرده گذاران حمایت کرده و سپرده های آنها را تامین می نماید.

علی مروی مدیر اندیشکده حکمرانی شریف در سوی دیگر استودیو گفت: در طرح اصلاح نظام بانکداری مواردی که به نفع سپرده گذاران باشد هم وجود دارد و از آن دست می توان به حق انتخاب سپرده گذاران برای سرمایه گذاری سپرده آنها در مناطق انتخابی اشاره کرد.

او با بیان اینکه عملکرد بانک ها در حوزه صندوق های قرض الحسنه چندان موفق نبوده ادامه داد: در طرح اصلاح نظام بانکداری تسهیلا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمایت از حقوق سپرده گذاران ؛ با اصلاح نظام بانکی و تاسیس صندوق ضمانت سپرده ها

حمایت از حقوق سپرده گذاران ؛ با اصلاح نظام بانکی و تاسیس صندوق ضمانت سپرده ها