مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 آذر 1398 ساعت 12:502019-12-16پزشكي

تشخیص «سرطان» با بررسی ژنتیکی


رییس انجمن رادیوتراپی انکولوژی ایران گفت: با استفاده از بررسی های ژنتیکی می توان پیش بینی کرد افراد به ظاهر سالم در معرض ابتلا به سرطان قرار دارند یا خیر.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، محمدرضا قوام نصیری، در آستانه برگزاری چهارمین کنگره بین المللی کلینیکال انکولوژی به مهم ترین محورهای کنگره امسال اشاره کرد و گفت: بهینه سازی وضعیت بیماران مرهون پیشرفت علم و دانش پزشکی در سال های اخیر است؛ به طوری که رادیوتراپی، شیمی درمانی و جراحی، هر کدام سهمی در نجات جان بیماران مبتلا به سرطان و بهبود کیفیت زندگی آنها دارند.

وی به موضوع بررسی وضعیت ژنتیکی بیماران مبتلا به سرطان اشاره کرد و افزود: در بعضی از سرطان های شایع مثل سرطان سینه، پروستات، روده بزرگ و.

، با استفاده از بررسی های ژنتیکی، می توان درمان های خیلی صحیح تر و جواب بهتری گرفت؛ به طوری که روند درمان مقرون به صرفه شده و از هزینه ها می کاهد.

قوام نصیری ادامه داد: با استفاده از بررسی های ژنتیکی  می توان پیش بینی کرد افراد به ظاهر سالم، در معرض ابتلا به سرطان قرار دارند یا خیر؛ همین مسئله باعث خواهد شد که عللاوه بر تشخیص زودرس بیماری، از هزینه های تکرار درمان ها جلوگیری کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشخیص «سرطان» با بررسی ژنتیکی

تشخیص «سرطان» با بررسی ژنتیکی