مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 آذر 1398 ساعت 12:202019-12-16فرهنگي

برپایی اختتامیه نخستین دوره جشنواره ملی خط بریل فارسی


آیین اختتامیه نخستین دوره جشنواره ملی خط بریل فارسی (بریلفا) فردا سه شنبه 26 آذرماه در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار می شود.

- آیین اختتامیه نخستین دوره جشنواره ملی خط بریل فارسی (بریلفا) فردا سه شنبه 26 آذرماه در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، آیین اختتامیه نخستین دوره جشنواره ملی خط بریل فارسی (بریلفا) با هدف بهبود جایگاه ویژه بریل در تأمین نیازهای اطلاعاتی نابینایان و رفع کاهش تدریجی استفاده از این خط در دو دهه اخیر به خصوص در ایران به همت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار می شود.

همچنین توجه ویژه سازمان ها و معاهدات بین المللی بر حفظ، گسترش و رسمیت بخشی بیشتر به خط بریل و نیز بازشناسی و معرفی این خط به جامعه از دیگر اهداف این جشنواره است.

بخش های این جشنواره شامل مقاله نویسی به بریل، دستاوردها و فعالیت های مؤثر در زمینه بریل، پژوهش در حوزه بریل و ایده های خلاقانه در زمینه بریل با هدف حفظ و گسترش خط بریل فارسی، آگاهی بخشی و فرهنگ سازی نسبت به خط بریل در جامعه است.

از دیگر بخش های نخستین دوره جشنواره ملی خط بریل فارسی ترویج، ترغیب و نهادمندسازی این خط در بین نابینایان ایران، ایجاد توجه و حساسیت نسبت به بریل در دستگاه های ذی ربط و بازشناسی و توجه ویژه به ظرفیت حدا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برپایی اختتامیه نخستین دوره جشنواره ملی خط بریل فارسی

برپایی اختتامیه نخستین دوره جشنواره ملی خط بریل فارسی