مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 آذر 1398 ساعت 07:452019-12-16اقتصادي

مشاهده آفات کک نباتی و حلزون در مزارع کلزای مینودشت


مدیر سازمان جهادکشاورزی شهرستان مینودشت با تاکید بر اینکه دو نوع آفت کک نباتی و حلزون در مزارع کلزای این شهرستان مشاهده شده است، گفت: آفات کک نباتی و حلزون دو نوع از آفات مهم کلزا محسوب می شوند.

- حبیب الله زارع صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: آفات کک نباتی و حلزون در محصولات زراعی کلزا در شهرستان مینودشت مشاهده شده است با توجه به اینکه این دو آفت جزو دو آفات مهم خسارت زا در محصول کلزا هستند کشاورزان باید هرچه سریع تر نسبت به کنترل این آفات در سطح مزارع اقدام کنند.

وی در خصوص محصولات کلزا تصریح کرد: کشاورزان بازدید از مزارعی که محصولات دیرکاشت دارند و در مرحله دوبرگی هستند را انجام دهند تا در صورت مشاهده هرگونه آفات و بیماری محصولات کشاورزی سریعا اقدامات لازم را انجام دهند.

* مشاهده بیماری فوما یا ساق سیاه در برخی از مزارع زودکاشت مینودشت مدیر سازمان جهادکشاورزی شهرستان مینودشت ابراز کرد: کشاورزان نسبت به کنترل آفات خصوصا در حاشیه مزارع اقدام کنند و از سمومی نظیر فسفات آهن یک درصد به میزان پنج گرم در مترمربع استفاده کنند یا از تله حلزون ، سبوس گندم در ردیف های کشت استفاده کنند تا بتوانند آفت را کنترل کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشاهده آفات کک نباتی و حلزون در مزارع کلزای مینودشت

مشاهده آفات کک نباتی و حلزون در مزارع کلزای مینودشت