مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 آذر 1398 ساعت 20:352019-12-15اقتصادي

قبل از دادن وام اشتغال به بازار محصول فکر کنیم!


یک کارشناس اقتصادی می گوید در طرح اشتغال روستایی دسترسی روستاییان به بازار مهم است و در صورتی که اتصال به بازار فراهم شود، تولید محصول علاوه بر توجیه اقتصادی، - اشتغالزایی و درآمدزایی روستاییان را به دنبال دارد.

رضا وفایی یگانه در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به طرح اشتغال روستایی اظهار کرد: یکی از اهداف طرح اشتغال روستایی حفظ ساکنین روستا و اشتغالزایی برای روستاییان است و اگر در روستاها بازار باشد و دسترسی به بازار برای روستاییان فراهم شود می توانند محصولات خود را به راحتی به فروش برسانند و از این طریق به اقتصاد خانواده کمک کنند.

وی ادامه داد: بدون تردید اتصال روستاییان به بازار مهم است ولی وقتی دسترسی به بازار نداشته باشند تولیدات بلا استفاده باقی می ماند و دیگر عنوان اشتغالزایی ندارد.

این کارشناس اقتصادی افزود: در حال حاضر تفاوت قیمت محصولات کشاورزی در روستا با میادین شهر بسیار است و اگر این دسترسی بازار به شکل درست برای شاغلان روستا فراهم شود تولیدشان توجیه اقتصادی پیدا می کند و به مشاغل دیگر روی نمی آورند.

وفایی یگانه با بیان اینکه اجرای طرح اشتغال نیاز به نظارت مستمر دارد،گفت: این کار زحمت دارد و باید در روستاها مستقر شد و درد روستایی را شنید نه اینکه یک برنامه بنویسیم و یکبار هم به روستا سر نزنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قبل از دادن وام اشتغال به بازار محصول فکر کنیم!

قبل از دادن وام اشتغال به بازار محصول فکر کنیم!