مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 آذر 1398 ساعت 13:202019-12-15دانش

پیشنهاد ایجاد تسهیلات برای بانوان عضو هیئت علمی


در جلسه 335 شورای اسلامی شدن دانشگاه ها و مراکز آموزشی به ریاست دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، پیشنهاد ایجاد تسهیلات برای بانوان عضو هیئت علمی ارائه شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در ابتدای این جلسه و پیش از دستور، دکتر حسین سلیمی به ارائه گزارشی پیرامون تولید علم در حوزه علوم انسانی در کشور پرداخت و خاطرنشان کرد: 80 درصد از عناوین کتب منتشر شده در ایران مربوط به حوزه علوم انسانی است.

وی افزود: افزایش 30 برابری مؤسسات نشر کتاب و افزایش 340 برابری عناوین کتب تولید شده نسبت به ابتدای انقلاب، از دیگر آمارهای مربوط به تولید کتاب در حوزه علوم انسانی در کشور است.

دکتر سلیمی در ادامه با بیان اینکه تا به حال بیش از 2000 کرسی ترویجی در حوزه نظریه پردازی برگزار شده است، افزود: براساس گزارش پایگاه علم سنجی ISC ، بیشترین سهم تولید علم در کشور متعلق به علوم انسانی است.

رییس دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: رتبه بندی دانشگاه ها براساس معیار ارجاع در نظام های ارجاع جهانی موجب به حاشیه رانده شدن علوم انسانی خواهد شد.

تولید علم برای نظام های رتبه بندی، به نوعی به بهره کشی نظام جهانی علم از کارگران علمی جهان سوم برای تولید ثروت در این نظام ها بدل شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشنهاد ایجاد تسهیلات برای بانوان عضو هیئت علمی

پیشنهاد ایجاد تسهیلات برای بانوان عضو هیئت علمی