مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 آذر 1398 ساعت 11:402019-12-15اقتصادي

بستن شیر چاه های نفت با توسعه صادرات صنایع دستی


رییس کمیسیون فرش، صنایع دستی و گردشگری اتاق تعاون ایران توسعه صادرات صنایع دستی و فرش دستباف را بهترین راه کاهش وابستگی به نفت دانست و بر ضرورت حمایت بیمه ای از قالیبافان و تامین مواد اولیه مورد نیاز بافندگان تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عبداله بهرامی امروز (یکشنبه) در نشست هم اندیشی و تشریح برنامه های صنایع دستی در بخش تعاون کشور که در راستای منویات مقام معظم رهبری در دیدار با فعالان اقتصادی و تعاونگران و به منظور کاهش وابستگی به نفت برگزار شد، اظهار کرد: فرش دستباف و صنایع دستی ایران می تواند جایگزین چاههای نفت ما شوند.

تحریم هایی که در سال های اخیر بر صنعت نفت کشور اعمال شده مسئولان کشور را باید به این سمت سوق بدهد که از ظرفیت صادرات غیر نفتی و صنایع دستی، گنجینه هنرمندان ماهر و چیره دست و فرهنگ و هنر اصیل ایرانی بیش از پیش استفاده شود.

وی از فرش دستباف و صنایع دستی به عنوان تنها صنعت بومی سازی کشور یاد کرد و گفت: اشتغالزایی و درآمدزایی صنایع دستی بسیار بالا است و هر سال ارزش افزوده بیشتری پیدا می کند.

ما باید جایگاه خودمان را در سطح بین المللی ارتقا بدهیم و مسئولان علیرغم شرایط تحریمی ظرفیت صادرات فرش دستباف و صنایع دستی ایران را افزایش بدهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بستن شیر چاه های نفت با توسعه صادرات صنایع دستی

بستن شیر چاه های نفت با توسعه صادرات صنایع دستی