مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 آذر 1398 ساعت 05:252019-12-15اقتصادي

ذخیره سازی گندم و کلزا در خوزستان


حجم ذخیره سازی گندم و کلزای خوزستان در سال زراعی 1399-1398 به 1 و نیم میلیون تن رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان ، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت : فضای مطلوب برای ذخیره سازی 2 محصول راهبردی و اساسی گندم و دانه روغنی کلزا وجود دارد و درصورت افزایش تولید این 2 محصول نسبت به انتقال آن به استان های دیگر یا سیلوهای بندرامام خمینی اقدام می شود.

خدا رحم امیری زاده همچنین از شروع برنامه مدون اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان برای خرید تضمینی گندم و کلزا از کشاورزان خوزستانی شامل تجهیز و ضدعفونی کردن سیلوها و انبارها و رفع نواقص فنی آنان خبرداد.

وی بنا بر نظر شورای اقتصاد ، نرخ تضمینی گندم معمولی را 22هزار ریال و دانه روغنی کلزا را 46 هزار و 602 ریال اعلام کرد و افزود : قیمت تضمینی گندم در سال زراعی گذشته 17هزار ریال و دانه روغنی کلزا 34 هزار ریال بود.

در سال زراعی جاری سطح زیر کشت دانه روغنی کلزا در خوزستان با 93 درصد افزایش نسبت به سال زراعی گذشته ، به 60 هزار هکتار رسیده که معادل یک سوم کل سطح زیرکشت این محصول در کشوراست.

امسال سطح زیرکشت گندم در خوزستان نیز به 542هزار هکتار آبی و دیم رسیده و پیش بینی شده با استفاده از گونه های جدید ، تولید این محصول راهبردی 20درصد افزایش داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذخیره سازی گندم و کلزا در خوزستان

ذخیره سازی گندم و کلزا در خوزستان