مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 آذر 1398 ساعت 21:152019-12-14اجتماعي

سفید یا نقره ای، تو پل ما هستی...


پل سفید، پل هلالی، پل معلق، پل نقره ای، اسم و رسمش هر چه باشد، فرقی ندارد؛ این پل با دو هلال بقاعده اش و با داستان عاشقانه اش، نماد شهر اهواز است.

- ایسنا/خوزستان پل سفید، پل هلالی، پل معلق، پل نقره ای، اسم و رسمش هر چه باشد، فرقی ندارد؛ این پل با دو هلال بقاعده اش و با داستان عاشقانه اش، نماد شهر اهواز است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پل هلالی را یک مهندس خارجی بین سال های 1312 تا 1315 روی رودخانه کارون ساخت و رسما دومین پل شهر اهواز شد.

قبل از آن، پل سیاه اولین پلی بود که از این طرف به آن طرف سواحل شهر کشیده شد؛ پلی برای خط آهن سراسری ایران، و برای همین عبور قطارهای قدیمی بود که به پل سیاه معروف شد و هنوز هم قطارهای راه آهن جنوب هر روز از آن می گذرند.

آن روزها در سال های اول سده 1300 خورشیدی، در تقابل با پل سیاه، پل هلالی جدید اهواز پل سفید نام گرفت؛ پلی سیاه، پلی سفید.

معروف است که مهندس آلمانی این پل در جریان ساخت پروژه در اثر بیماری درگذشت و پروژه پل با یک هلال متوقف شد اما همسر مهندس دوباره به ایران آمد تا کار را تمام کند؛ هلال دوم هم ساخته شد و داستان این پل، پایان قشنگی گرفت.

شاید هم برای همین باشد که پل سفید، هنوز هم پلی عاشقانه برای اهوازی ها است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفید یا نقره ای، تو پل ما هستی...

سفید یا نقره ای، تو پل ما هستی...