مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 آذر 1398 ساعت 18:202019-12-14اقتصادي

جلسه بررسی مشکلات ریلی استان کرمان


22 کیلومتر از خط راه آهن زرند تا فولاد زرند ایرانیان در یکماه آینده آماده بهره برداری است .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا وسیمای مرکز کرمان ، مدیرعامل راه آهن کشور در جلسه بررسی مشکلات ریلی استان کرمان گفت: طرح اتصال مراکز عمده بار به شبکه ریلی که از تاکیدات مقام معظم رهبری در برنامه ششم توسعه بوده ، اولویت اصلی کشورمااست .

اقای رسولی با بیان اینکه شبکه گسترده ریلی حدود چهارده هزار کیلومتر خط اصلی و فرعی دارد، اما چون به مراکز عمده بار متصل نیست نرخ بهره وری آن پایین است و باید با اقدامی جهادی و مشارکت کارخانجات و معادن این کار را انجام دهیم.

وی گفت :فولاد زرند ایرانیان تا یکماه آینده خط ریلی آن متصل می شود و محور بافت ـ کرمان به طول 234 کیلومتر باید بازسازی اساسی شود که این کار از سال 90 آغاز شده و تاکنون 75 کیلومتر آن بازسازی شده است.

معاون وزیرراه وشهرسازی همچنین به وضعیت بد چهل وشش کیلومتری این مسیر اشاره کرد وگفت : امکانات از قبل فراهم شده و از فردا کار اجرایی آن آغاز می گردد و تا پایان سال 98 کار این قسمت تمام می شود و بازسازی مابقی مسیر ادامه می یابد.

وی افزود امسال از ظرفیت تبصره 18 قانون بودجه که با پیگیری نمایندگان بوجود آمده ، دو هزار میلیارد تومان اعتبار تفاهم شده را از محل این تبصره برای حدود هزار دستگاه واگن اختصاص می دهیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جلسه بررسی مشکلات ریلی استان کرمان

جلسه بررسی مشکلات ریلی استان کرمان