مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 آذر 1398 ساعت 10:082019-12-14سياسي

ممانعت از تخریب بافت تاریخی میبد نیازمند مشارکت جمعی است


مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: حفاظت از بافت تاریخی ارزشمند میبد نیازمند مشارکت جمعی است.

- ایسنا/یزد مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: حفاظت از بافت تاریخی ارزشمند میبد نیازمند مشارکت جمعی است.

سید مصطفی فاطمی در روزهای پایانی هفته گذشته در در اولین جلسه کمیسیون پیشگیری از وقوع جرم در حوزه میراث فرهنگی گفت: با توجه به پراکندگی بافت تاریخی میبد، حفاظت از آن دشوار است که برای تحقق این امر نیازمند مشارکت جمعی از طرف ارگان ها و نهاد های مختلف در این شهرستان هستیم.

وی با بیان اینکه قدیمی ترین سایت باستان شناسی جنوب کشور در شهرستان میبد قرار دارد افزود: با توجه به بافت تاریخی هفتصد هکتاری شهرستان میبد و اولین شهری که در فهرست آثار ملی به ثبت رسید حفظ و حراست از آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

فاطمی پیشگیری از وقوع جرم در حوزه میراث فرهنگی را هدف از تشکیل این جلسه عنوان و اظهار کرد: به دلیل کمبود نیروی انسانی در حوزه یگان حفاظت میراث فرهنگی نیازمند همکاری سایر ارگان ها هستیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد، علی باقرپور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میبد نیز در این جلسه گفت: افزایش فرهنگ و آگاهی جامعه محلی برای نگهداری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ممانعت از تخریب بافت تاریخی میبد نیازمند مشارکت جمعی است

ممانعت از تخریب بافت تاریخی میبد نیازمند مشارکت جمعی است