مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 آذر 1398 ساعت 08:002019-12-14دانش

جنگل ها به کمک نانولوله های کربنی خشک نخواهند شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فناوری خبرگزاری دانشجو، تحقیقات اخیر محققان نشان می دهد که نانولوله های کربنی می توانند به عنوان پوشش، آب را پس زده و یا آن را در یک جا نگه دارند، - جنگلی از نانولوله های کربنی می تواند خاصیت پاراهیدروفوبیک داشته باشد به طوری که رفتار آب گریزی و جمع کردن آن در یک نقطه توامان در سطح این جنگل ها اتفاق افتد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فناوری خبرگزاری دانشجو، تحقیقات اخیر محققان نشان می دهد که نانولوله های کربنی می توانند به عنوان پوشش، آب را پس زده و یا آن را در یک جا نگه دارند، خاصیتی که کاربرد های زیادی در بخش طیف سنجی، رنگ یا انتقال آب می تواند داشته باشد.

زمانی که یک قطره آب روی آرایه هایی از نانولوله های کربنی می افتد، نانولوله کربنی آب را پس می زند و در نتیجه آب حالت قطره ای پیدا می کند با این حال این قطره روی زمین نمی افتد و روی سطح جمع می شود.

زیو ژو از محققان این پروژه می گوید: برخلاف سطوح ابرآب گریز که قطرات آب به سادگی از روی آن لیز می خورند، جنگل نانولوله های کربنی پاراهیدروفوبیک هستند به این معنا که هم خاصیت آب گریزی دارند و هم آب را روی خود نگه می دارند، این ویژگی حالتی شبیه به رابطه توام عشق و نفرت است.

کلید اصلی در این رفتار، استفاده از جنگل نانولوله های کربنی است که به صورت متراکم و عمود روی سطح جمع شده اند و در عی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنگل ها به کمک نانولوله های کربنی خشک نخواهند شد

جنگل ها به کمک نانولوله های کربنی خشک نخواهند شد