مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 آذر 1398 ساعت 07:402019-12-14بين الملل

رایزنی تلفنی وزرای خارجه روسیه و ترکیه درباره سوریه


وزرای خارجه روسیه و ترکیه در جریان گفت وگویی تلفنی به بررسی تحولات سوریه پرداختند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از المسیره، سرگیی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در جریان تماس تلفنی با مولود چاووش اوغلو، همتای ترکی خود درخصوص راه حل های مسالمت آمیز در سوریه و اوضاع خاورمیانه و شمال آفریقا به بحث و تبادل نظر پرداختند.

پیشتر رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه و ولادیمیر پوتین، همتای روسی اش در گفت وگویی تلفنی بر تلاش ها برای مبارزه با تروریسم از جمله در استان ادلب و شمال شرق سوریه و همچنین بر ضرورت اجرای کامل توافقات میان دو کشور درخصوص همکاری مشترک در این مناطق تاکید کردند.

رؤسای جمهور روسیه و ترکیه روز 22 اکتبر در شهر سوچی تفاهم نامه ای در 10 بند برای اقدام مشترک در راستای بهبود شرایط در شمال شرق سوریه، از جمله ملزم ساختن شبه نظامیان کُرد به عقب نشینی از به اصطلاح منطقه امن امضا کردند.

پلیس نظامی روسیه به گشت زنی های مشترک با نیروهای ترکیه در شمال سوریه ادامه می دهد؛ این اقدام در راستای اجرای یادداشت تفاهم میان مسکو و آنکارا صورت می گیرد .

در این توافقنامه خروج یگان های کرد از مناطق مرزی شمال سوریه، استقرار گارد مرزی سوریه در مرزهای ترکیه و گشت زنی مشترک نیروهای روس و ترک به منظور کنترل اوضاع منطقه آورده شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رایزنی تلفنی وزرای خارجه روسیه و ترکیه درباره سوریه

رایزنی تلفنی وزرای خارجه روسیه و ترکیه درباره سوریه