مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 آذر 1398 ساعت 07:202019-12-14اقتصادي

خبر خوب بودجه 99 برای مدیریت پسماندها


مدیر کل دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به اینکه برای نخستین بار در لایحه بودجه سال1399 مبلغی برای مدیریت پسماندها در کشور در نظر گرفته شده است، - اظهار کرد: علاوه بر این بر اساس این لایحه قرار است که کالاهایی که مصرف آن ها منجر به تولید پسماند مخرب محیط زیست می شود، تعیین و مشمول پرداخت عوارض شوند.

حسن پسندیده در گفت و گو با ایسنا ضمن اشاره به اینکه سالانه 21 میلیون تن پسماند عادی (خانگی) ،32 میلیون تن پسماند صنعتی، 8 میلیون تن پسماند خطرناک و 170 هزار تن پسماند پزشکی و مراکز وابسته در کشور تولید می شود، اظهار کرد: برای مدیریت انواع پسماندها نیازمند توجه ویژه و ایجاد زیر ساخت های فنی و عملیاتی مناسب هستیم.

پسندیده ادامه داد: طی سال های گذشته اقداماتی برای بهبود شرایط مدیریت پسماند در کشور انجام شده است اما متاسفانه به دلیل تامین نشدن منابع مورد نیاز و فقدان زیر ساخت های مناسب همچنان با شرایط مطلوب فاصله داریم.

به گفته مدیر کل دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست به دلیل اهمیت مدیریت پسماندها در کشور، دولت در لایحه بودجه سال1399 پیشنهاد برداشت مبلغ 150 میلیون یورو از منابع صندوق توسعه ملی به صورت تسهیلات ارزی را به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده است تا از این محل برای رفع مشکلات حاد در زمینه پسماندها هزین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خبر خوب بودجه 99 برای مدیریت پسماندها

خبر خوب بودجه 99 برای مدیریت پسماندها