مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 آذر 1398 ساعت 07:062019-12-14اقتصادي

آغاز فصل زراعی جدید شالیکاران


شالیکاران گیلانی با شخم زمستانه شالیزار ها فصل زراعی جدید کشت برنج را آغاز کردند.

- مرکز گیلان؛ رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان امروز گفت: شالیکاران از امروز تا 3 ماه، 238 هزار هکتار از شالیزار های خود را شخم اول می زنند.

علی درجانی با بیان اینکه کشاورزان همه ساله 75 درصد شالیزارهایشان را با استفاده از آب باران و برف شخم اول می زنند افزود: شالیکاران برای کشت برنج، شالیزار های خود را 2 بار شخم و یک بار تسطیح و آب تخت می کنند.

وی با بیان اینکه حدود 172 هزار هکتار از شالیزار های گیلان تحت پوشش شبکه آبیاری و زهکشی سد سفید رود است گفت: بیشترین آب سد سفیدرود برای نشاء و آبیاری در در مراحل رشد رویشی و زایشی برنج استفاده می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان افزود: مصرف بهینه و به موقع از آب های سطحی، بهره گیری از نزولات جوی در خارج از فصل زراعی، مدیریت مصرف و از بین رفتن کانون های زاد آوری آفات گیاهی به ویژه کرم ساقه خوار برنج از مزایای شخم زمستانه شالیزار ها است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان هم از ذخیره 552 میلیون مترمکعب آب پشت سد مخزنی سفید رود خبر داد و گفت: این مقدار آبگیری 76 درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است.

وحید خرمی با بیان اینکه گنجایش سد سفید رود یک میلیارد و 50 میلیون مترمکعب است افزود: آب 172 هزار از 238 هزارهکتار شالیزارگیلان ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز فصل زراعی جدید شالیکاران

آغاز فصل زراعی جدید شالیکاران