مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 آذر 1398 ساعت 00:452019-12-13سياسي

چه راهکارهایی برای حفاظت از بافت تاریخی وجود دارد؟


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: حفاظت از بافت تاریخی ارزشمند میبد نیازمند مشارکت جمعی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یزد، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد، سید مصطفی فاطمی، مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان یزد در اولین جلسه کمیسیون پیشگیری از وقوع جرم در حوزه میراث فرهنگی گفت: با توجه به پراکندگی بافت تاریخی میبد، حفاظت از آن دشوار است که برای تحقق این امر نیازمند مشارکت جمعی از طرف ارگان ها و نهادهای مختلف در این شهرستان هستیم.

وی بابیان اینکه قدیمی ترین سایت باستان شناسی جنوب کشور در شهرستان میبد قرار دارد افزود: با توجه به بافت تاریخی هفت صد هکتاری شهرستان میبد و اولین شهری که در فهرست آثار ملی به ثبت رسید حفظ و حراست از آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

فاطمی پیشگیری از وقوع جرم در حوزه میراث فرهنگی را هدف از تشکیل این جلسه عنوان کرد و اظهار داشت: به دلیل کمبود نیروی انسانی در حوزه یگان حفاظت میراث فرهنگی نیازمند همکاری سایر ارگان ها هستیم.

علی باقر پور، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میبد در این جلسه گفت: افزایش فرهنگ و آگاهی جامعه محلی برای نگهداری از بافت تاریخی بهترین راه برای جلوگیری و یا کاهش جرائم در این بافت ارزشمند است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه راهکارهایی برای حفاظت از بافت تاریخی وجود دارد؟

چه راهکارهایی برای حفاظت از بافت تاریخی وجود دارد؟