مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 آذر 1398 ساعت 22:302019-12-13پزشكي

محاصره یمن موجب افزایش مرگ و میر در کودکان سرطانی یمن شد


رییس بخش سرطان کودکان یمن از افزایش مرگ و میر کودکان سرطانی به دلیل تداوم محاصره یمن توسط ائتلاف سعودی و کمبود یا نبود دارو و مواد شیمی درمانی در این کشور خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، حمود هدیش رییس بخش سرطان کودکان در مرکز ملی سرطان یمن با بیان اینکه آمار مرگ و میر کودکان مبتلابه سرطان در یمن رو به افزایش است، سازمان ملل را مسئول این وضعیت دانست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازوبگاه خبری شبکه المسیره یمن، هدیش افزود: مرکز ما در دو بخش بستری و کلینیک های مشاوره پذیرای تعداد زیادی از مبتلایان قدیمی و جدید به سرطان است.

به گفته این مقام بهداشت یمن برخی مبتلایان قبل از اینکه در این مرکز بستری شوند و درمان دریافت کنند، فوت می کنند به دلیل شرایطی که خانواده های یمنی ناشی از تجاوز و محاصره توسط ائتلاف سعودی با آن روبرو هستند.

رییس بخش سرطان کودکان در یمن گفت: بسیاری از خانواده ها با مشکل دستیابی به داروهایی روبرو هستند که ما در اختیار نداریم و بودجه ای هم برای خرید آن وجود ندارد.

هدیش تصریح کرد: جامعه بین المللی باید درد و رنج بیماران یمنی و خانواده های آنها و مشکلاتی که مراکز درمانی این کشور با آن روبروست درک کند وگرنه فاجعه بزرگی در راه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محاصره یمن موجب افزایش مرگ و میر در کودکان سرطانی یمن شد

محاصره یمن موجب افزایش مرگ و میر در کودکان سرطانی یمن شد