مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 آذر 1398 ساعت 18:402019-12-12اجتماعي

دوتار ایرانی ثبت جهانی شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، در اجلاس میراث جهانی یونسکو که با حضور محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور در بوگوتا پایتخت کلمبیا در حال برگزاری است، - پرونده مهارت های سنتی ساختن و نواختن دوتار در اجلاس کمیته میراث بشری ناملموس یونسکو در فهرست میراث جهانی قرار گرفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو ، در اجلاس میراث جهانی یونسکو که با حضور محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور در بوگوتا پایتخت کلمبیا در حال برگزاری است، پرونده مهارت های سنتی ساختن و نواختن دوتار که از سوی ایران ارائه شده بود، با نظر موافق اعضای کمیته، در فهرست یونسکو ثبت جهانی شد.

این چهاردهمین پرونده میراث ناملموس ایران است که به ثبت جهانی می رسد.

محمد حسن طالبیان، معاون میراث فرهنگی کشور پس از اعلام موافقت کمیته میراث بشری ناملموس یونسکو با ثبت جهانی دوتار ایرانی بیان داشت: دوتار ایرانی یکی از مهم ترین و کهن ترین ابزار های موسیقی ایرانی است که طی قرن ها در گستره پهناوری از ایران نواخته می شده و هم اکنون نیز از جمله ساز های موسیقایی معاصر ایران است.

معاون میراث فرهنگی کشور که به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران در اجلاس میراث جهانی ناملموس به همراه هیاتی از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی حضور دارد از میزبانی دولت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دوتار ایرانی ثبت جهانی شد

دوتار ایرانی ثبت جهانی شد