مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 آذر 1398 ساعت 11:052019-12-12اجتماعي

سرشماری حیات وحش منطقه مراکان خوی


طرح سرشماری حیات وحش منطقه مراکان خوی، اولین منطقه حفاظت شده کشور آغاز شد.

- ، اولین منطقه حفاظت شده کشور آغاز شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما مرکز آذربایجان غربی، قلیپور رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خوی گفت : این طرح با هدف دستیابی به آخرین وضعیت جمعیت حیات وحش منطقه حفاظت شده مراکان و در جهت صیانت از این میراث طبیعی در مدت 4 اجرا می شود.

وی افزود : در اجرای این طرح بیش از 45 نفر از محیط بانان، جوامع محلی و دوستدران محیط زیست در قالب گروه های 8 و 12 نفره در سرشماری حیات وحش با محیط زیست خوی همکاری می کنند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست خوی تصریح کرد: مراکان خوی را بهشت قوچ و میش اصیل ارمنی دانست و افزود: در این منطقه حفاظت شده بر اساس سرشماری سال های گذشته یک هزار و 400 راس قوچ و میش اصیل ارمنی و 3 هزار و 500 راس نیز کل و بز وحشی زیست می کنند.

وی با اشاره به شرایط مطلوب مراتع این منطقه و اجرای طرح های صیانتی و حفاظتی پیش بینی کرد جمعیت حیات وحش منطقه مراکان خوی نسبت به سرشماریهای قبلی افزایش یابد .

رییس اداره حفاظت محیط زیست خوی گفت : برای صیانت از حیات وحش منطقه مراکان 7 پایگاه مجهز در این منطقه فعال است قلیپور گفت: امسال برای تامین آب مورد نیاز حیات وحش منطقه مراکان خوی 8 آبشخور دراین منطقه با 600 میلیون ریال اعتبار احداث و یا مرمت ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرشماری حیات وحش منطقه مراکان خوی

سرشماری حیات وحش منطقه مراکان خوی