مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 آذر 1398 ساعت 10:502019-12-11اجتماعي

مراسم روزجهانی خاک برگزار شد


مراسم روزجهانی خاک با حضور رییس سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد - مرکز کرمانشاه نوربخش حاتمی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان در مراسم روز جهانی خاک گفت: امروز بخش عمده ای از فعالیت های بهره برداران ما درحوزه آب، خاک و کشاورزی ارتباط نزدیکی با محیط زیست دارد.

حاتمی افزود: آنچه امروز بر عهده ماست تجلی رابطه درست و منطقی آب- خاک و گیاه در تولیدات کشاورزی است که اگر به این مهم دست یابیم حاصلش تولید پایداری برای حفاظت از محیط زیست است.

وی با اعلام اینکه در 3 سال گذشته استان کرمانشاه در اجرای طرح کشاورزی پایدار به عنون پایلوت کشور موفق عمل کرده است تصریح کرد: تاکنون 100 هزار هکتار از اراضی دیم زیر پوشش طرح کشاورزی حمایتی قرار گرفته که عملیات کم خاک ورزی، بی خاک ورزی و کشت مستقیم درآن انجام می شود.

حاتمی با بیان اینکه در بخش ناوگان کشاورزی تحول خوبی صورت گرفته است گفت: 150 دستگاه کارنده کشت مستقیم با یارانه تحویل تولید کننگان شده است تا بذر را بدون هیچ عملیات خاکی در زمین کشت کنند.

وی در پایان از تصویب و ابلاغ قانون حفاظت از خاک به دستگاه های مختلف از خرداد ماه امسال خبر داد.

همچنین در ادامه بهشتی آل آقا رییس پردیس کشاوری و منابع طبیعی دانشگاه رازی کرمانشاه هم در جمع تولید کنندگان بخش کشاوری گفت: 28 درصد فرسایش خاک در بخش کشاورزی ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراسم روزجهانی خاک برگزار شد

مراسم روزجهانی خاک برگزار شد