مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 آذر 1398 ساعت 08:502019-12-11سياسي

عملیات مطلع الفجر و یادکردی از برادران شهید انشایی


بیستم آذر مصادف با سالروز عملیات مطلع الفجر است، عملیاتی که در آن ارتفاعات شیاکوه به تصرف رزمندگان اسلام درآمد و خسارات سنگینی به دشمنان وارد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عملیات مطلع الفجر در ساعت 3 روز20 آذرماه 1360 با رمز یا مهدی ادرکنی(عج)، با محوریت لشکر 81 زرهی و تیپ 58 ذوالفقار و همراهی و همکاری نیروهای سپاه پاسدران و بسیج عشایری در منطقه عملیاتی گیلانغرب به منظور آزادسازی ارتفاعات غرب شهر گیلان غرب در جبهه میانی شامل ارتفاعات شیاکوه، چرمیان و تنگ قاسم آباد به مرحله اجرا درآمد و این عملیات به مدت 27 روز ادامه داشت.

در این عملیات ارتفاعات شیاکوه به تصرف رزمندگان اسلام درآمد و علی رغم مقاومت، ایثار، استقامت و تلاش فراوان رزمندگان اسلام، یگانهای شرکت کننده در عملیات بعلت آتش شدید دشمن، پاتک های مکرر و سخت بودن پشتیبانی از یگانها سرانجام با وارد کردن تلفات و خسارات سنگینی بر دشمن، حفظ ارتفاعات بطور دائم میسر نگردید.

این عملیات اوج ایثار، رشادت و دلاورمردی های رزمندگان اسلام را به نمایش گذاشت که برای همیشه تاریخ ثبت ضبط شد.

به بهانه سالگرد این عملیات بر آن شدیم، تا در این نوشته از سرباز فداکار و مقاوم این عملیات، دیده بان یگان شهید عبدالحمید انشایی و برادرش شهید مسعود انشایی که سال ها بعد او برای حفاظت از آبهای گرم و نیلگون خل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عملیات مطلع الفجر و یادکردی از برادران شهید انشایی

عملیات مطلع الفجر و یادکردی از برادران شهید انشایی