مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 آذر 1398 ساعت 07:562019-12-11اقتصادي

توسعه اکتشافات معدنی در دستور کار / احیای معادن کوچک را با قدرت ادامه می دهیم


معاون وزیر صمت از برنامه ایمیدرو برای توسعه اکتشافات خبر داد و گفت: 4 هزار معدن کوچک در کشور غیرفعال هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، خداداد غریب پور امروز چهارشنبه 20 آذر 98 در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری ایمیدرو و دانشگاه صنعتی امیرکبیر، با بیان اینکه توسعه اکتشافات، ورود سرمایه گذار خارجی به بخش معدن و احیای معادن کوچک از برنامه های سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران است، گفت: در این حوزه ها، دانشگاه ها برای پیشبرد این برنامه ها، می توانند ایمیدرو را یاری کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: فعال سازی معادن غیرفعال در قالب طرح احیا و فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس، در برنامه قرار دارد، به نحوی که حدود 4 هزار معدن کوچک غیرفعال در کشور وجود دارد که تاکنون 55 معدن فعال شده است.

وی تصریح کرد: در کنار برنامه هایی که در این راستا در مرکز استارت آپ ایمیدرو با هدف جذب ایده های نوین توسعه ای در بخش معدن و صنایع معدنی ایجاد شده و می تواند همگام با توسعه دانش و فناوری ها، در این بخش ایفای نقش کند؛ در این میان دانشگاه های مختلف از جمله دانشگاه صنعتی امیرکبیر می توانند در این مرکز فعالیت کنند.

رییس هیات عامل ایمیدرو خاطرنشان کرد: براساس آمارهای موجود، ایمیدرو امسال در حوزه بودجه پژوهشی رشد 50 درصدی و در حوزه آمو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه اکتشافات معدنی در دستور کار / احیای معادن کوچک را با قدرت ادامه می دهیم

توسعه اکتشافات معدنی در دستور کار / احیای معادن کوچک را با قدرت ادامه می دهیم