مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 آذر 1398 ساعت 12:162019-12-10پزشكي

افتتاح یک هزار پروژه بهداشتی و درمانی در کشور/ کارانه کارکنان بهداشتی پرداخت می شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شاهرود، سعید نمکی ظهر امروز در آیین افتتاح پروژه های بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود اظهار کرد: در سال های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دچار به هم ریختگی های شاخص سلامت در کشور بودیم.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب به ازای هر یک هزار تولد 120 نوزاد فوت می کردند، اضافه کرد: امروز در شاهرود میزان مرگ و میر کودکان 11 در هر یک هزار تولد زنده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه مرگ و میر زنان به کمتر از یک دهم قبل از انقلاب رسیده است، ادامه داد: امروز واکسیناسیون افراد زیر 25 سال در کشور به صورت 100 درصد انجام می شود.

نمکی با بیان اینکه امسال موفق شدیم تا برای نخستین بار گواهی حذف سرخک را از سازمان جهانی بهداشت دریافت کنیم، تصریح کرد: در 20 هفته آینده، هر هفته 50 پروژه بهداشتی و درمانی در کشور افتتاح خواهد شد؛ در مجموع تا اردیبهشت ماه سال آینده یک هزار پروژه در کشور بهره برداری می شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تأکید کرد: طرح جامع سلامت به عنوان طرح موفق دولت توانست در رسیدگی به بیماران صعب العلاج بار سنگینی را از دوش بیماران بردارد.

نمکی با بیان اینکه نخستین گام در مرحله دوم اجرای طرح تحول سلامت، تقویت زیرساخت هایی بود که پیشگیری بر درمان را به عنوان اولویت مطرح کند، عنوان کر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افتتاح یک هزار پروژه بهداشتی و درمانی در کشور/ کارانه کارکنان بهداشتی پرداخت می شود

افتتاح یک هزار پروژه بهداشتی و درمانی در کشور/ کارانه کارکنان بهداشتی پرداخت می شود