مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 آذر 1398 ساعت 11:362019-12-09اقتصادي

اوراق گام؛ گامی سریع در تامین مالی بنگاه های تولیدی


معاون پژوهش پژوهشکده پولی و بانکی، از برای تامین اعتبار بنگاه های اقتصادی با استفاده از اعتبار بانک ها خبر داد.

- از بازار سرمایه، معاون پژوهش پژوهشکده پولی و بانکی، از طرح جدید بانک مرکزی برای تامین اعتبار بنگاه های اقتصادی با استفاده از اعتبار بانک ها خبر داد.

حمید زمان زاده گفت: از آنجا که بانک ها در شرایط حاضر به لحاظ اعطای تسهیلات به بنگاه ها و واحد های تولیدی با محدودیت منابع مواجه اند، بانک مرکزی طرح جدیدی را در دستور کار خود قرار داده تا اوراقی به نام گام منتشر شود و از طریق آن بنگاه های اقتصادی بتوانند تامین مالی کنند.

وی توضیح داد: همه بنگاه ها می توانند برای تامین مواد اولیه و نهاده های تولیدی خود صدور اوراق گام را ازطریق بانک های عامل درخواست دهند تا در اختیار آنان قرار گیرد.

زمان زاده اظهار داشت: از طریق صدور اوراق گام، بنگاه های اقتصادی می توانند در شرایط سخت تحریمی به روش ساده، سریع و مطمئن از ظرفیت های بازار سرمایه و بدهی برای تامین مالی خود استفاده کنند.

معاون پژوهش پژوهشکده پولی و بانکی، در پاسخ به این سوال که بانک ها برای اعطای اعتبار مولد (گام) به شرکت ها و بنگاه های اقتصادی چطور ریسک خود را مدیریت خواهند کرد، گفت: نظام بانکی تنها بعد از ارزیابی و اعتبار سنجی دقیق و دریافت وثایق لازم، به متقاضیان تسهیلا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اوراق گام؛ گامی سریع در تامین مالی بنگاه های تولیدی

اوراق گام؛ گامی سریع در تامین مالی بنگاه های تولیدی