مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 آذر 1398 ساعت 10:402019-12-09اقتصادي

دشت قزوین سالانه 17 سانتی متر نشست می کند


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین گفت: بر اساس مشاهدات، سالانه 10 تا 17 سانتی متر از دشت قزوین نشست می کند که اگر این فرونشست به صورت گسل اتفاق بیفتد دشت قزوین از بین خواهد رفت.

- ایسنا/قزوین مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین گفت: بر اساس مشاهدات، سالانه 10 تا 17 سانتی متر از دشت قزوین نشست می کند که اگر این فرونشست به صورت گسل اتفاق بیفتد دشت قزوین از بین خواهد رفت.

یدالله ملکی، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین، در اختتامیه طرح داناب که امروز در سالن کوثر قزوین برگزار شد، اظهار کرد: وقتی به آبخوان ها می نگریم مشاهده می کنیم که اغلب آبخوان ها در اثر مصرف بیش ازحد خالی شده اند، در آبخوان دشت قزوین هم شاهد کاهش میزان ذخایر هستیم، در حقیقت می توان گفت که کفگیرمان ته دیگ خورده است.

وی ادامه داد: ایران یکی از کشورهای پرمصرف به شمار می رود و چندین برابر دنیا آب مصرف می کند؛ وزارت نیرو با مشاهده کاهش سطح آبخوان ها در دهه گذشته برای نجات آب طرح های مختلفی را برنامه ریزی و اجرا کرده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین با تأکید بر اینکه اگر بهره برداران را با خود همراه نکنیم در اجرای طرح ها موفق نخواهیم بود، تصریح کرد: در طرح های اجرا شده مشارکت بهره برداران را در اولویت قرار دادیم و در این زمینه اقدامات مؤثر و خوبی ایجاد شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دشت قزوین سالانه 17 سانتی متر نشست می کند

دشت قزوین سالانه 17 سانتی متر نشست می کند