مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 آذر 1398 ساعت 10:152019-12-09اقتصادي

«صنعت سنگ» مسافر جا مانده قطار تکنولوژی/ تولید 10 هزار کامیون لجن سنگ در سال!


قطب تولید سنگ ایران و جهان است اما از قطار تکنولوژی های نوین جامانده، سالانه اینجا بیش از 10 هزار کامیون لجن سنگ تولید می شود که آسیب های فراوانی به محیط زیست و سلامت مردم وارد کرده است.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها: استان لرستان با توجه به منابع غنی سنگ به خصوص سنگهای تزیینی و نما در منطقه، اغلب در زمینه سرمایه گذاری در راستای فرآوری انواع سنگ های تزیینی، ساختمانی و مواد کانی غیرفلزی استانی مستعد است.

وقتی حرف از صنعت سنگ به میان می آید به طورقطع هر کار بلدی در این حوزه لرستان را به عنوان دارنده یکی از عظیم ترین ذخایر سنگ دنیا معرفی خواهد کرد، استانی که سه درصد سنگ جهان را در خود جای داده ولی همچنان این نام پرآوازه برای سفره لرستان نان وآب نشده است.

صنعت سنگ لرستان و چالش های آن بیشتر معادن استان لرستان به سنگهای نما و تزیینی اختصاص دارد به طوری که با داشتن حدود یک چهارم ذخایر سنگهای تزیینی کشور حائز رتبه اول در این زمینه است.

تولیدات سنگ لرستان 22 درصد تولیدات کشور و سه درصد تولید جهانی است، از انواع معادن این استان می توان به سنگ گچ، سنگ آهک، سنگ چینی، فروسیلیس، فلدسپات، تالک، نمک و سنگ لاشه پالون اشاره کرد.

فعالیت سنگبری ها در حاشیه شهرهای لرستان دارای آلودگی هایی در ابعاد مختلف است این صنعت اشتغال زا از مصائب زیادی رن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«صنعت سنگ» مسافر جا مانده قطار تکنولوژی/ تولید 10 هزار کامیون لجن سنگ در سال!

«صنعت سنگ» مسافر جا مانده قطار تکنولوژی/ تولید 10 هزار کامیون لجن سنگ در سال!