مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 آذر 1398 ساعت 09:572019-12-09ورزشي

توصیه های مهم غذایی برای ورزشکاران


تغذیه یکی از ارکان اصلی و مهم تاثیرگذار در ورزش است که اگر ورزشکاران اهمیت ارتباط بین دو مقوله را درک کنند، علاوه بر تضمین سلامتی می توانند عملکرد بسیار موفقی هم داشته باشند.

- ایسنا/اصفهان تغذیه یکی از ارکان اصلی و مهم تاثیرگذار در ورزش است که اگر ورزشکاران اهمیت ارتباط بین دو مقوله را درک کنند، علاوه بر تضمین سلامتی می توانند عملکرد بسیار موفقی هم داشته باشند.

فاطمه محمدی، کارشناس ارشد تغذیه ورزشی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اهمیت تغذیه سالم و درست در ورزشکاران آن را یک ضرورت برای سلامتی ورزشکاران به ویژه در سطح حرفه ای برای افزایش کارآیی و سلامتی جسمی عنوان کرد و به موارد زیر در این زمینه اشاره کرد: ضرورت خوردن یک صبحانه سالم اگر می خواهید صبح فعالیت ورزش داشته باشید، سعی کنید زودتر بیدار شوید و یک ساعت قبل از ورزش صبحانه بخورید.

خوردن کربوهیدرات قبل از ورزش می تواند کارایی ورزش شما را افزایش دهد و باعث می شود که بتوانید طولانی مدت تر ورزش کنید.

اگر قبل از ورزش غذا نخورید احتمال داشتن احساس ضعف وجود دارد، همچنین اگر بین صبحانه و ورزش یک ساعت فاصله نباشد، بهتر است صبحانه سبک تری بخورید.

صبحانه خوب برای ورزشکاران شامل شیر کم چرب، آبمیوه، موز، ماست و پنکیک می شود، همچنین می توانید نیم ساعت قبل از ورزش یک لیوان قهو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه های مهم غذایی برای ورزشکاران

توصیه های مهم غذایی برای ورزشکاران