مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 آذر 1398 ساعت 09:302019-12-09سياسي

چگونه بازی ها بر فرهنگ روزمره و اخلاقیات اجتماعی تاثیر می گذارند؟


بازی ها توانایی تحول فرهنگ و اخلاقیات اجتماعی در دوران معاصر را دارند، این تحولات مخصوصا در میان نسل جدید و جوانان به راحتی قابل تشخیص است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، بازی های ویدیویی نوظهورترین ابزار یا مدیا (Media) ارتباطی به حساب می آیند و در این چند دهه موفق شدند تا بیش از دیگر رسانه ها فراگیر شوند.

از همین رو این سوال در ذهن نقش می بندد که آیا بازی ها توانایی تحول فرهنگ امروزی، خصوصا میان نسل جدید و جوانان را دارند؟ بازی های ویدیویی و فرهنگ، موضوعی که شکافتنش و سردرآوردن از چند و چونش کار هر کسی نیست.

باید به حیطه فرهنگ و نقشی که در جامعه دارد وارد باشید و در کنارش حداقل چند بار دستی به بازی برده باشید.

به گفته ادوارد تایلور (1917–1832) فرهنگ، مجموعه پیچیده ای از دانش ها، باورها، هنرها، قوانین، اخلاقیات، عادات و هرچه که فرد به عنوان عضوی از جامعهٔ خویش فرامی گیرد، تعریف می شود.

با چنین دیدگاهی هر چیزی که در طول روز می بینید، می شنوید و انجام می دهید کاری فرهنگی است و روی فرهنگ دیگر افراد جامعه نیز تاثیر می گذارد.

اگر به بازی های ویدیویی چه به چشم هنر، صنعت یا رسانه نگاه کنیم، نمی توانیم تاثیرش بر شکل دهی و الگوسازی حداقل خرده فرهنگ هایی که مخاطبانش از آن می پذیرند را انکار کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه بازی ها بر فرهنگ روزمره و اخلاقیات اجتماعی تاثیر می گذارند؟

چگونه بازی ها بر فرهنگ روزمره و اخلاقیات اجتماعی تاثیر می گذارند؟