مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 آذر 1398 ساعت 08:202019-12-09دانش

چین 6 ماهواره را با یک راکت به فضا فرستاد


چین 6 ماهواره را با یک راکت از طریق مرکز پرتاب ماهواره تایوآن به فضا فرستاد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از سی جی تی ان، راکت پرتاب کننده این شش ماهواره به فضا Kuaizhou-1A نام دارد و ماهواره های یادشده نیز با موفقیت در مدار زمین قرار گرفته اند.

پرتاب راکت یادشده به فضا شش ساعت بعد از پرتاب راکت دیگری به نام KZ-1A صورت گرفت که از طریق آن ماهواره Jilin-1 Gaofen 02B در مدار زمین قرار گرفت.

پرتاب دو راکت حامل ماهواره به فضا در فاصله شش ساعت از یکدیگر دستاوردی مهم برای صنعت فضایی چین محسوب می شود.

2 ماهواره از این مجموعه به نام های HEAD-2A و HEAD-2B برای ارائه خدماتی همچون کنترل شرایط زیست محیطی، کنترل و نظارت بر جابجایی و نگهداری برخی مواد خاص، برقراری ارتباطات در شرایط اضطراری، جمع آوری اطلاعات در مورد کشتی ها و هواپیماها در سطح جهان و غیره به کار می روند.

ماهواره های Spacety-16 و Spacety-17هم برای عکسبرداری و کنترل و نظارت به کار می روند تا از این طریق بلایای طبیعی شناسایی شده و برای مقابله با آنها برنامه ریزی شود.

این ماهواره ها برای بررسی حیات در دریاها،سنجش از راه دور کشاورزی و نظارت بر محیط زیست در قطب های شمال و جنوب کاربرد دارند.

دو ماهواره Tianqi-4A و Tianqi-4B نیز که در مداری نزدیک تر به کره زمین حرکت می کنند برای ارائه خدمات اینترنت اشیا و تبادل داده، برقرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چین 6 ماهواره را با یک راکت به فضا فرستاد

چین 6 ماهواره را با یک راکت به فضا فرستاد