مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 آذر 1398 ساعت 07:562019-12-09سياسي

آیین نامه تشکیل ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور برای معلولان ابلاغ شد


اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور آیین نامه اجرایی تشکیل ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور برای معلولان را مشتمل بر 16 ماده ابلاغ نمود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت براساس این آیین نامه که در جلسه 10 آذر هیئت وزیران به تصویب رسید، ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور که به منظور نظارت و هماهنگی درخصوص مناسب سازی و دسترس پذیری کشور برای معلولان تشکیل می شود مکلف است بر امر مناسب سازی ساختمان ها و اماکن دولتی و عمومی دستگاه های مربوط، نظارت و گزارش های اقدامات آنها را بررسی نماید.

مطابق این آیین نامه، کلیه دستگاه های مشمول موظفند حداکثر ظرف سه سال ساختمان ها و اماکن مربوط را برای دسترس پذیری معلولان به خدمات، مناسب سازی نمایند.

هم چنین، سازمان ملی استاندارد ایران مکلف است ظرف سه ماه با پیشنهاد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نسبت به تدوین استانداردهای طراحی درگاه ها و وبگاه های الکترونیکی (سامانه های ارائه خدمات الکترونیکی) کلیه دستگاه های مشمول جهت مناسب سازی و دسترس پذیری افراد دارای معلولیت اقدام نماید.

افزون بر این، وزارت صمت می بایست تمهیدات لازم را برای تأمین خودروهای مورد نیاز معلولان و خدمات پس از فروش آن از طریق شرکت های خودروساز داخلی یا شرکت های کاربری ساز (مناسب سازی خودرو) و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیین نامه تشکیل ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور برای معلولان ابلاغ شد

آیین نامه تشکیل ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور برای معلولان ابلاغ شد