مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 آذر 1398 ساعت 06:502019-12-09اقتصادي

توسعه پایدار کشور در گرو تحول اساسی در ساختار مدیریت منابع طبیعی است


عضو هیئت علمی گروه آبخیزداری دانشگاه تربیت مدرس گفت: بحران های خشکسالی و سیلاب، گرد و غبار، فرسایش و رسوب گیری دریاچه ها و سدهای ذخیره ای، تخریب جنگل ها، - ایسنا/مازندران عضو هیئت علمی گروه آبخیزداری دانشگاه تربیت مدرس گفت: بحران های خشکسالی و سیلاب، گرد و غبار، فرسایش و رسوب گیری دریاچه ها و سدهای ذخیره ای، تخریب جنگل ها، تغییر نوع و شدت بارش ها و کاهش ضریب برف و برداشت های بی رحمانه از آب های زیرزمینی در کنار بحران های اقتصادی-اجتماعی شرایط بسیار دردناکی را برای امروز ایران ایجاد کرده است.

عبدالواحد خالدی درویشان در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس آمارها و شواهد شرایط عمومی کشور از جنبه های مختلف اقلیمی، مخاطرات طبیعی و بهره برداری از منابع طبیعی خوب نیست و عملاً تخریب منابع طبیعی (به ویژه آب، خاک و پوشش گیاهی) به دلیل فشارهای محیطی و انسانی به حد غیر قابل بازگشت نزدیک شده است.

وی تصریح کرد: اگرچه ایجاد و تقویت فضای نا امیدی در جامعه به هیچ وجه مفید و عاقلانه نیست اما شواهد موجود نشان می دهد که در خصوص وخامت وضعیت منابع طبیعی و محیط زیست، کار از تعارفات و مسامحه های مرسوم گذشته است.

عضو هیئت علمی گروه آبخیزداری دانشگاه تربیت مدرس خاطرنشان کرد: وقوع خشکسالی های پی در پی از یک سو و سیلاب های متعدد از سوی دیگر، نشان ده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه پایدار کشور در گرو تحول اساسی در ساختار مدیریت منابع طبیعی است

توسعه پایدار کشور در گرو تحول اساسی در ساختار مدیریت منابع طبیعی است