مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 آذر 1398 ساعت 05:152019-12-09پزشكي

نورون های ترسیم کننده خاطرات خاص در مغز شناسایی شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، مهندسان مغز و اعصاب دانشگاه کلمبیا در مطالعات خود، با کمک الکترود هایی که روی مغز افراد کاشته شده بود، - متخصصان مغز و اعصاب اولین شواهدی را از سلول های عصبی مغز انسان پیدا کردند که وظیفه فراخوان خاطرات خاص را به عهده دارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، مهندسان مغز و اعصاب دانشگاه کلمبیا در مطالعات خود، با کمک الکترود هایی که روی مغز افراد کاشته شده بود، ضمن بررسی فعالیت مغز ارزیابی کردند که چگونه سیگنال های مغزی افراد با عملکرد آن ها در حین به یاد آوردن جای اشیا در یک بازی واقعیت مجازی مطابقت دارد.

محققان در این مطالعه، سلول های رد عصبی را شناسایی کردند که نورونی است که با شکل گیری خاطرات فعال می شود و زمانی که این نورون ها در زندگی روزانه با محرک هایی مانند تصویر، بو یا حس چشایی تحریک می شوند، خاطرات بازمی گردند.

اما محققان در این پژوهش روی فعالیتی از مغز کار کردند که به یادآوری خاطرات زمانی که افراد در مکان خاص با اشیای خاص برخورد می کنند، مربوط می شود.

یکی از مهم ترین جنبه های حافظه انسان، توانایی ذخیره لحظات خاص از تجربیاتی است که در شرایط خاص رخ می دهند، به عنوان مثال هنگام بازدید از شهری که بار ها آن را دیده اید، مغز شما به نوعی کار می کند که فقط خاطرات خاص تان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نورون های ترسیم کننده خاطرات خاص در مغز شناسایی شد

نورون های ترسیم کننده خاطرات خاص در مغز شناسایی شد